KLAGOMÅL & SYNPUNKTER

 

Om du inte är nöjd med våra tjänster bör du i första hand kontakta vår kundservice så att vi kan rätta till eventuella missförstånd och om möjligt klara upp orsaken till ditt missnöje.

Har du varit i kontakt med kundservice men ändå vill framställa klagomål skall detta ske skriftligen till vår Klagomålsansvarig via brev eller epost. Kontaktuppgifter hittar du på vår kontaktsida. Märk ditt meddelande med ”Klagomål”. Om svar inte kan lämnas från vår sida inom 14 dagar informeras du inom denna tid om handläggningen av klagomålet.

Om du efter kontakt med vår Klagomålsansvarig inte är nöjd med vårt beslut kan du vända dig till Allmänna reklamationsnämnden (ARN), som opartiskt och utan kostnad prövar privatpersoners tvister mot näringsidkare eller låta allmän domstol pröva ditt ärende.
Vägledning kan även erhållas från Konsumenternas Bank- och finansbyrå eller din kommunala konsumentvägledare.

 

Allmänna reklamationsnämnden (ARN)

 

Konsumenternas Bank- och finansbyrå